Wrota Mazowsza
e-uslugi.wrotamazowsza.pl
Deklaracja dostępności cyfrowej
Deklaracja dostępności
Oświadczenie w sprawie dostępności
Departament Cyfryzacji, Geodezji i Kartografii Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej e-uslugi.wrotamazowsza.pl zgodnie z ustawą z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej e-uslugi.wrotamazowsza.pl
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej dużej aktualizacji:
Status pod względem zgodności
Strona internetowa www.e-uslugi.wrotamazowsza.pl jest częściowo zgodna z ustawą z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem:
Na stronie internetowej znajdują się linki do stron zawierających treści, które z uwagi na fakt, że:
- pochodzą z różnych źródeł,
- są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
- posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji,
- mogą być niedostępne dla osób z niepełnosprawnościami, w tym: mapy, multimedia, dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, prezentacje.
Treści nieobjęte przepisami
- większość zdjęć i materiałów graficznych opatrzona jest tekstem alternatywnym, mogą jednak wystąpić takie – zwłaszcza te publikowane przed wejściem w życie UDC, w których opisu alternatywnego zabrakło; w bieżących materiałach tego typu publikowanych w serwisie dokładamy staranności, aby były tworzone zgodnie z zaleceniami dostępności,
- mapa z danymi kontaktowymi do gmin i powiatów,
- dokumenty nie będące w posiadaniu podmiotu publicznego, których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji, do której ten podmiot publiczny nie jest uprawniony,
- dokumenty opublikowane przed wejściem w życie UDC.
Staramy się, aby wszystkie nowe treści były zgodne z wymaganiami dostępności. W przypadku napotkania problemów z dostępnością, prosimy o kontakt pod adresem: geodezja@mazovia.pl.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Dyrektora Departamentu Cyfryzacji Geodezji i Kartografii - Marcina Pawlaka mejlowo geodezja@mazovia.pl lub telefonicznie 22 432 4500.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż do Marszałka Wojewóztwa Mazowieckiego:
- pocztą na adres: ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa,
- mejlem na urzad_marszalkowski@mazovia.pl,
- przez e-PUAP.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie - ul. Kijowska 10/12a, 03-743 Warszawa
Dojazd
Komunikacją miejską: autobusem: najbliższe przystanki: Kijowska, Dworzec Wschodni.
Samochodem: znajduje się ogólnodostępny płatny parking miejski. Bezpośrednio przy budynku nie ma miejsca dla osób niepełnosprawnych.
Wejście do budynku
Wejście do budynku jest z poziomu ulicy. W celu wejścia do budynku należy użyć dzwonka, który znajduje się po prawej stronie. Po wejściu do przedsionka są schody, które prowadzą do holu głównego. Na parterze znajduje się ochrona budynku, która udostępnia schodołaz.
Po wejściu z prawej strony znajduje się punkt ochrony gdzie można uzyskać pomoc. Lada przy punkcie ochrony nie jest obniżona do wysokości 85 cm.
W celu wejścia na teren urzędu należy umówić się na wizytę z konkretnym pracownikiem. W przypadku umówienia wizyty, po przybyciu na miejsce należy zgłosić się do pracownika ochrony, który zawiadamia pracownika o konieczności odbioru klienta z holu
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze w korytarzu po prawej stronie.
W budynku nie ma tyflomap oraz dźwiękowych systemów nawigacji.
Korytarze oraz ciągi komunikacyjne
Ruch dla klientów pomiędzy piętrami odbywa się przy pomocy klatki schodowej. Stopnie na klatce są oznakowane kontrastowymi pasami. Na klatkach są jednostronne poręcze.
Korytarze są dostosowane do poruszania się na wózkach. Korytarze są dostosowane dla osób słabowidzących. Szklane drzwi są oznakowane mlecznymi pasami.
Obecnie nie ma zainstalowanych urządzeń ułatwiających poruszanie się dla osób niewidomych
Drzwi do pomieszczeń są wyposażone w tabliczki z wypukłą numeracją pomieszczeń oraz alfabetem brajla.
Inne udogodnienia
Wejście główne do budynku zostało wyposażone w system ToTupoint.
Tabliczki przy drzwiach do pomieszczeń są zaopatrzone w znaczniki NFC.
Do budynku można wejść z psem asystującym.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Możesz skorzystać z tłumacza on-line Polskiego Języka Migowego. Kliknij w ikonę „Połącz z tłumaczem”, aby rozpocząć rozmowę. Tłumacz on-line jest czynny w godzinach 8-16. Możesz z niego skorzystać także podczas wizyty w urzędzie.